اوباما:ايراني ها حق استفاده از برنامه صلح آميز هسته اي را دارند/روسيه وايران از حمايت سوريه دست بردا
باراک اوباما ، رییس جمهور آمریکا سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل را آغاز کرد .

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ بارک اوباما ، رییس جمهور آمریکا سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل را آغاز کرد . 

 
وي در آغاز سخنراني خود اظهار داشت:سازمان ملل طي ساليان دراز با آزمايش هايي روبرو شده وهم اكنون با چالش هاي جديد مواجه شده است.
رئيس جمهور آمريكا با بيان اينكه آمريكا پس از رفع شدن خطر سازمان القاعده،افغانستان را ترك خواهد كرد افزود:خطر تروريسم همچنان در حملات "نايروبي،پاكستان وعراق" آشكار است.
 
وي ادامه داد:القاعده به شبكه هاي منطقه اي تقسيم بندي شده وتهديد خطرناكي براي تمامي دولت هاي جهان به شمار مي رود.
 
"اوباما" همچنين در سخنان خود به موضوع سوريه هم پرداخت ومدعي شد:اعتراضات مسالمت آميز در سوريه با سركوب نظام اين كشور مواجه شد و در پي آن شكاف هاي فرقه اي بي سابقه اي در سوريه بروز يافت كه اعتراضات را به حنگ تبديل كرد ودر نتيجه گروه هاي افراطي از اين بحران سوءاستفاده كردند.
 
وي در ادامه با اشاره به اينكه متحدان سوريه و گروه هاي افراطي از بحران واستفاده نظام اين كشور از سلاح شيمايي سوءاستفاده كردند مدعي شد:چگونه ممكن است در مقابل استفاده گاز سارين بر ضد كودكان ساكت بنشينيم؟و افزود:بحران سوريه به تمامي جهان آسيب رسانده وبه عنوان چالشي براي جامعه جهاني به شمار مي رود.
 
"اوباما" همچنين تاكيد كرد:بايد جامعه جهاني استفاده سلاح شيميايي در سوريه را ممنوع كرده و مدعي شد:شواهد مشخصي وجود دارد كه براساس آن نظام سوريه از سلاح شيميايي استفاده كرده است.
 
وي همچنين افزود:امكان ندارد بوسيله اقدام نظامي صلح پايدار را در سوريه برقرار كرد وبايد قطعنامه اي بين المللي بر ضرورت تعهد نظام سوريه در امحاي تسليحات شيميايي صادر شود.
 
"اوباما" همچنين مدعي شد:وقت آن رسيده است كه دمشق وتهران بمرحله پيش از آغاز اعتراضات در سوريه را درك كنند.
 
رئيس جمهور آمريكا همچنين تصريح كرد:اختلافات آمريكا با ايران تاريخي بوده ونمي توان يك شبه از اختلافات تاريخي ايران وآمريكا گذر كرد.
 
وي همچنين گفت: من برای رئیس‌جمهور روحانی نوشتم که ما می‌خواهیم این مسئله از طریق صلح‌آمیز رفع شود اما اجازه دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای را نمی‌دهیم. ما به دنبال تغییر نظام در ایران نیستیم.
 
اوباما تأکید کرد: رهبر عالي ایران علیه بمب اتم فتوا داده است و روحانی تأکید کرده است که ایران بمب اتم تولید نخواهد کرد.
 
وي همچنين گفت:ايراني ها حق استفاده از برنامه صلح آميز هسته اي را دارند وجهانيان بايد براين موضوع كه برنامه هسته اي ايران صلح آميز است عملا تاكيد كنند.
 
"اوباما" همچنين در ادامه ادعاهاي خود در خصوص ايران اظهار داشت:انزواي ايران به نفع ايراني ها نيست وبايد تجربه اقدام ديپلماتيك را با تهران تجربه كرد.
 
وي همچنين حل وفصل پرونده هسته اي ايران را به عنوان آغازگر روابط جديد بين واشنگتن وتهران توصيف كرد.
 
رئيس جمهور آمريكا در بخش ديگري از سخنراني خود درخصوص موضوع فلسطين واسرائيل اظهار داشت:ايجاد دو حكومت تنها گزينه براي صلح است وامنيت اسرائيل مرهون تحقق حكومت فلسطيني است.
 
وي همچنين با اشاره به سرعت تغيير وتحولات در كشورهاي تونس ومصر تاكيد كرد:ما در مصر شاهد دشواري روند دموكراتيك هستيم و از دولت مصر مي خواهيم در راستاي تحقق دموكراسي وحمايت از حقوق بشر تدابير لازم را اتخاذ كند.
 
رئيس جمهور آمريكا با بيان اينكه دولت موقت مصر به خواسته ميليون ها نفر از مردم مصر پاسخ داده است اضافه كرد:دولت موقت مصر تصميماتي هم كه با اصول دموكراتيك همراه نبوده اتخاذ كرده است.
 
"باراك اوباما" همچنين از حمايت اين كشور از مصر در زمينه دموكراسي خبر داد وافزود:مفهوم امپرياليسم آمريكا وجود ندارد.
 
وي همچنين اظهار داشت:"محمد مرسي" به شكل دموكراتيكي انتخاب شد اما با اين وجود در نشان دادن قدرت خود در حكومتداري شكست خورد.

این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: